zaterdag 18 mei 2013

Weekend-DIY -voorkomt vervelende paskamer momenten;)

Iedereen heeft ze wel in de kast liggen.. van die broeken die je eigenlijk nooit draagt omdat; deze bij de knie toch niet zo mooi zit, er een vlek in zit die je er onmogelijk uitkrijgt, de broek een kleurtje heeft waar je achteraf toch niet zo blij van werd als in de winkel..zo'n broek dus. Zo een die helemaal achterin de kast is gestopt. Daar gaat dit bericht over. De zomer is in aantocht, de vakantie is geboekt.. of de dichtbij-huis-vakantie komt eraan.. en we gaan er nog steeds van uit dat het weer ons blij gaat maken(misschien vanaf eind mei/juni dan?). En dat is het moment om onze melkflessen te laten bronzen!
Daarom deze tutorial.. deze tutorial helpt om die niet zo hippe broek hip te maken, bespaard geld en bespaard vooral ellende in de paskamer (witte melkflessen in onflaterend licht en de iets te aardige mevrouw bij de paskamer..). Ik maakte deze:
Deze tutorial is niet geschikt voor de creatievelingen onder ons die alláng geweldig met de naaimachine kunnen werken.. dit is juist voor de 'beginners', het is namelijk voor iedereen goed te doen!
 


En nu maar hopen op weer om de beentjes te laten bruinen!
Fijn Pinksterweekend!
Suus

7 opmerkingen:

  1. Leuk en bedankt voor de geweldige "tuut" want de naaimachien en ik... dat is geen goede combi maar wellicht lukt het nu wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ik knip bijna altijd men oude jeans af! dit is dus perfect voor me :) om ze iets beter te laten lijken.

    www.themindofanexchange.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gedaan! Dat ga ik ook eens proberen met zo'n biesje. En dan hoop ik maar dat ik de moed bij elkaar kan krijgen om hem daadwerkelijk aan te doen en met mijn melkflessen de wijde wereld in te stappen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip! Ik ben zelf net aan het leren werken met een naaimachine en ga dit dus zéker eens uitproberen. Ik heb nog genoeg oude jeansbroeken liggen die hiervoor gebruikt kunnen worden. Zo komen die dan toch nog eens van pas!
    Ik hoop dat de zon zich wat meer zal laten zien zodat we het resultaat ook effectief eens kunnen dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk idee! Een naai-tutorial heb ik niet nodig, ik heb zoveel genaaid. Maar soms heb je net even een ideetje nodig om weer aan de slag te gaan. En toevallig vond ik afg. week bij het opruimen een broek van mijzelf met een gat in de knie die ik bewaard heb om te recyclen. Toen bedacht ik dat ik 'm ook korter zou kunnen maken. Dit is een mooie afwerking (maar ik ga niet zo'n héél kort broekje maken hoor ;-) ), daar kan ik wel wat mee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig!!!! vooral voor waar ik woon, het tropische suriname! dan kan ik ook wat ouwe broeken nieuw leven mee inblazen, thanxxx!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een berichtje achterlaat, lees ze met heel veel plezier!